Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2024

Φροντίζω το Περιβάλλον: Ωχ! Κουνιέται η γη κάτω απ' τα πόδια μας!

Το δεύτερο, για φέτος, Εργαστήριο Δεξιοτήτων εντάσσεται στον άξονα: "Φροντίζω το Περιβάλλον" με θεματική ενότητα: "Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία". 

Βασίζεται σε προτάσεις του ΙΕΠ, ωστόσο η δομή και η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί είναι πρόταση δικιά μου. 

Η ταυτότητα του εργαστηρίου

Σκοπός της εκπαιδευτικής πρότασης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/ριών πρώτης σχολικής ηλικίας σε θέματα διαχείρισης κινδύνων, μέσω των τεχνών, της στοχευμένης βιωματικής μάθησης και της πρακτικής εξάσκησής τους.

 

Οι επιμέρους στόχοι της πρότασης είναι οι μαθητές/ριες μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος:


• να έχουν προσεγγίσει την έννοια του σεισμού μέσα από τη μυθολογία και τις τέχνες (λογοτεχνία, ποίηση, ψηφιακή αφήγηση, κινηματογράφο, θεατρικό παιχνίδι, κ.ά.)

• να έχουν αποκτήσει επιστημονικές γνώσεις για τη Γη, τη δομή της και τα φυσικά φαινόμενα
• να έχουν κατανοήσει γιατί εκδηλώνονται τα φυσικά φαινόμενα και ποια από αυτά πλήττουν την Ελλάδα και την περιοχή κατοικίας τους
• να έχουν ενημερωθεί για τα μέτρα αυτοπροστασίας για την περίπτωση σεισμού, στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον
• να έχουν αποκτήσει σχετικές δεξιότητες και «μηχανική συμπεριφορά» ώστε να προστατευτούν άμεσα την ώρα του σεισμού ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται

 

Επιπλέον προσδοκώμενες δεξιότητες οι οποίες καλλιεργούνται είναι οι εξής: 

 

Α) Δημιουργικότητα (Creativity), Επικοινωνία (Communication), Κριτική σκέψη (Critical thinking), Συνεργασία (Collaboration)

 

Β) Aυτομέριμνα, Ανθεκτικότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες, Οργανωτική ικανότητα, Πολιτειότητα, Προγραμματισμός 

 

Γ) Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας -  επικοινωνίας και συνεργασίας, Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Μελέτη περιπτώσεων (case studies), Πλάγια σκέψη, Στρατηγική σκέψη

Δεν υπάρχουν σχόλια: