Κυριακή 26 Μαΐου 2024

Καινοτομώ και Δημιουργώ: Επαγγέλματα

Το τέταρτο, για φέτος, Εργαστήριο Δεξιοτήτων εντάσσεται στον άξονα: "Καινοτομώ - Δημιουργώ" με θεματική ενότητα: "Επιχειρηματικότητα - Αγωγή Σταδιοδρομίας - Γνωριμία με Επαγγέλματα". Αποτελεί τροποποιημένο εργαστήριο της βιβλιοθήκης του ΙΕΠ και προσαρμοσμένο στον χρόνο, τις απαιτήσεις και το δυναμικό της τάξης μου. 

Σκοπός του προγράμματος είναι να συμβάλει στη γνωριμία των μαθητών/ριών με επαγγέλματα παλαιότερα, σύγχρονα αλλά και του μέλλοντος, καθώς και να καλλιεργήσει θέματα αγωγής σταδιοδρομίας.

 

Οι επιμέρους στόχοι της πρότασης είναι οι μαθητές/ριες μέσω του προγράμματος:

·        να προσεγγίσουν την έννοια της λέξης «επάγγελμα»

·        να καταγράψουν επαγγέλματα που γνωρίζουν ή θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα γι’ αυτά

·        να κατηγοριοποιήσουν επαγγέλματα σε παλαιότερα, σύγχρονα και μελλοντικά

·        να συνειδητοποιήσουν διάφορα επαγγελματικά στερεότυπα (επάγγελμα – φύλο, επάγγελμα – κοινωνική τάξη/αξία)

·        να εκφράσουν ενδεχόμενες μελλοντικές επαγγελματικές τους επιλογές

·        να αναπαραστήσουν με διάφορους σημειωτικούς τρόπους (με αφίσα, παντομίμα, ζωγραφική, μικρογλυπτική, κ.ά.) επαγγέλματα της επιλογής τους

·        να γνωρίσουν διάφορους/ες επαγγελματίες (εκπαιδεύτρια σκύλων, μουσειοπαιδαγωγό, ειδικούς παιδαγωγούς, κ.ά.)

·        να πάρουν συνέντευξη από κάποιους επαγγελματίες που θα γνωρίσουν

·        να δημιουργήσουν ψηφιακές αφηγήσεις

 

Επιπλέον προσδοκώμενες δεξιότητες οι οποίες καλλιεργούνται είναι οι εξής:

Α) Δημιουργικότητα (Creativity), Επικοινωνία (Communication), Κριτική σκέψη (Critical thinking), Συνεργασία (Collaboration)

Β) Aυτομέριμνα, Ανθεκτικότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες, Οργανωτική ικανότητα, Πολιτειότητα, Προγραμματισμός

Γ) Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας -  επικοινωνίας και συνεργασίας, Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Μελέτη περιπτώσεων (case studies), Πλάγια σκέψη, Στρατηγική σκέψη

Δεν υπάρχουν σχόλια: